tisdag 2 november 2010

Har sovit i natt men inte på långa vägar som i stugan. Jag har också varit till mina päron. Mamma behövde hjälp med att skicka bilder till mig över nätet och pappa behövde klippas. Modern var även loppis sugen så vi gjorde stan osäker under några timmar.
Jag har gjort klar lite uppgifter inför "arbetslivsorienteringen", skickat papper till a-kassan och hört mig för om tjänstledigt samt tagit kontakt med banken om den betalningsfrihet som jag har under sjukdom (på en pensionsförsäkring) men kanske inte under vistelsen hos Af. Vi måste också ändra amorteringarna. Det här är inte klokt men vi kommer att gå back ca 3000kr varje månad hos Af + ca 5000kr i förlorad arbetinkomst. Vem tror att man är sjuk för sitt höga nöjes skull??? Med de 8000 "extra" skulle vi kunna ha ett riktigt lyxliv.
Först får man inte vara sjuk längre enligt regeringen sen ska mattan dras undan ändå fortare med att försätta oss i ekonomisk kris vilket inte gör att nerverna mår särskilt mycket bättre. Inte så konstigt kanske att tillvaron ser  ganska mörk ut för all oss som blir utfösäkrade utan att vara tillräckligt friska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar