onsdag 30 mars 2011

Fy vad det är jobbigt att hålla på med papper! Även om det mesta är på datorn. Jag har suttit i tre dagar nu för att få till åtminstonde en någorlunda budget och affärsplan för att ha något konkret att visa upp vid nästa presentation hos ett stort företag där vi hoppas att få hyra lokal för vårt ändamål som även de kommer att dra nytta av vår närvaro. Jag vet inte när det blir, men chefen var i alla fall så intresserad att han själv vill vara med vid presentationen. Bara de inte snor vår idé.
    Jag har också varit till pärona. De har för ett tag sedan frågat om jag och broder kunde hjälpa till med att måla och tapetsera. Det kunde vi naturligtvis. Det är bara det att nu har de gjort nästan alltihop själva. Kvar är bara målning och det fixar jag själv nu, under tiden som de åker till Italien. Vi får se, det kommer säkert att bli kring- arbeten som till exempel att fixa till en bokhylla som sett sina bästa dagar. Dörrar ska i ordningställas osv osv.
Det är minsann inte bara ett här på jorden som ska göras men vi spottar i nävarna och kör järnet, så får vi väl se hur länge det håller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar