onsdag 2 mars 2011

Sista dagen i månaden februari, satt jag på balkongen i solskenet och sov ca 45min! Helt underbart efter all kyla snö och annat elände. Hopp om livet alltså.
Jag kommer att försöka få sjukpension. Det känns som om det är det rätta efter alla dessa års kämpande. Om nu försäkringskassan vill ha mig förstås. Annars hamnar jag mellan de berömda två stolarna och får vid behov gå till socialen.
I stället så tror jag att guben öppnar eget. Han har blivit riktigt tänd på min idé så vi får väl fortsätta att se tiden an. Han ska förresten in på operation i morgon av ett finger som låser sig och gör ont. Gissa om han är nervös! :)))
      Katterna fortsätter att ligga i ide men, börjar tappa all vinterpäls och det vet alla kattägare där ute inte är lite. Jag får kamma dem varje dag för att hjälpa dem bli av med eländet så inte allt hamnar på golven och i deras magar.
Min vikt- nedgång har stannat av totalt och och dessvärre gått åt fel håll en liten bit. Jag får ta i med hårdhandskarna inom LCHF igen. Vilket innebär slut på havregröten på kvällen och in med 2 ägg och 50 gram smör vispat med 3 dl vatten och kryddat med kanel eller kakao. Mums! Det är mycket godare än du tror. Prova!

1 kommentar:

  1. Hej på Er! Vi kattägare känner av våren både inne och ute! Receptet, är det en omelett? Äter ägg varje dag, det mättar bra, dessutom får man lite extra omega-3 :) Hälsa guben Lycka till med operationen. Ha de' så gött i vårsolen! <3 , Stina o Court

    SvaraRadera