onsdag 9 mars 2011

Nu ska jag berätta lite, men med betoning på lite. Allt är så löst än och massor av trådar som ska knytas ihop så jag törs inte berätta för mycket. Vi åkte i alla fall till Märsta och träffade en företagare som installerar och bygger en sådan anläggning som vi ( guben) har tänkt att driva. Fantastiskt trevlig och duktig försäljare som vi satt och bombarderade med dumma och bra frågor under ca 40 minuter. Jag tror nog att vi fick reda på allt vi ville och lite till. Bra referenser finns som vi kommer att kolla upp lite senare när det börjar dra i hop sig till en offert. Vi fick också en hel del tips och förslag på kringarrangemang. Ingenting hittills har fått oss att vilja dra öronen åt oss. Snarare tvärt om, att vi vill komma igång NUUUU. Problemet är lokal och bostad (och till viss del finansierings hjälp)  åt oss men det hoppas vi kunna lösa det mesta av den 18 mars då vi ska träffa en människa inom kommunens näringsliv. Så tyvärr, jag kan inte berätta mer just nu men jag lovar att det kommer mer information senare.

Loppis rundan höll på att sluta i fiasko. Vi åkte först till Gustafs och Pärlan. Modern hade nämligen för sig att de stängde 14.00 men så var naturligtvis inte fallet. De öppnade inte förrän 14.00. Tillbaka igen och fram till Röda Korset. De öppnade 12 och vi var en kvart före. Guben rusade in på kupolen i stället och köpte en plånbok och sedan tillbaka lagom till att de hade öppnat. Jag hittade tre jätte fräscha t- tröjor för 45kr tillsammans och ma en massa små grejor som hon ska ha till de dock-kläder hon syr och säljer på eget loppis i sommar. Vi var också in på "Ta till vara" men hittade inget och Emmaus var stängt.
Så blev det med det handlandet. Se`n skulle jag hjälpa ma lite med datorn men det fungerade inte heller särskilt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar