lördag 20 november 2010

Snön har fallit hela dagen men, det har inte blivit särskilt mycket ändå. Kanske tre centimeter eller nå`t. Fåglarna har haft nästan panik att försöka få i sig en massa av allt det jag och grannarna har lagt ut. Gubben har fixat så att belysningen funkar på båda sidor om lägenheten. På balkongerna alltså. Det är kanske lite tidigt men det är det enda jag tänker ha nu tills kanske två veckor före jul. Man hinner nog tröttna på alla dessa julsaker och mörka gardiner ändå.
Om någon har något förslag på hur jag ska få mina tråkiga katter att vakna till liv och vara ute lite mer så skriv ett meddelande. Det enda de går ut är vid största trängande behov och inget mer. Jag tänker på och jämför när vi är i stugan. Är det bara inte lägre temperatur än -10 så går de ut och äldsta katten kan gå timmeslånga promenader. De måste ha ett fruktansvärt tråkigt liv nu under vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar