söndag 19 september 2010

Nu käns det att det har varit en helg med för mycket att göra. Helt slut och värk överallt men, jag kom i alla fall upp ur sängen. "Gubben" har strukit tvätten från igår och jag har damsugit och sedan borde jag ha lämnat över golvtorkningen. Det gjorde jag nu inte så nu är axlarna helt paj. Är det någon som förstår varför vi (kvinnor) alltid ska vara så duktiga och inte kunna överlåta sådant som vi vet att vi inte orkar med på någon som gör det? Nåja jag ska inte göra en släng under hela veckan utom mina nedrans möten.
Jisses, vad jag är nervös över hur detgår i valet. Ska vi dras med det elände vi haft nu i fyra år eller ska vi få en mänskligare regering? Jag tänker främst på alla pensionärer samt sjuka och ensamstående med barn. Kort sagt alla som inte står på samhällets övre stegpinne. Det visar sig om några timmar i fall soffliggarna har vaknat till liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar