torsdag 5 maj 2011

Våren har kommit och gått men är nu kanske på väg tillbaka igen. Skönt att det stannade upp ett tag och fint att inte alla bär börjat blomma än då det faktiskt har varit ner mot tre -fyra minus grader. Jag har suttit med mina budgetar och affärsplaner tills ögonen  nästan har blödit. I alla fall har de skavit och allt arbete har gjort mig fruktansvärt trött. Jag kan sitta och somna vid 18.30 , sova en timme och ändå vara tvungen att gå och lägga mig på riktigt 20.30. Det är verkligen ingen normal trötthet. Dessutom får jag oftast sova upp emot 6-7 timmar / natt.
Vikten händer det inget med mer än att när vi åker till stugan så går vi upp och när vi kommer hem så går vi ner igen. Jag har nu investerat i en roddmaskin. Det ska ju vara den mest ultimata träningsmetoden har jag hört. Vi får väl se om det är det. Jag prioriterar mellan tio och 25 minuter var och varannan dag, det ska räcka.
Äntligen har kommunen fått tummen ur och börjat sopa våra vägar i det här området också. Allting har blivit eftersatt sedan de tog bort busslinjerna.
Kommunen har även röjt sly efter tjärnkanten och sågat ner några stora björkar. Skräpet, det ligger kvar och har så gjort i säkert fyra veckor.
       Nästa vecka ska vi träffa näringslivet i Falun. I Blg var de inte fullt så intresserad som jag hoppats men gav ett förslag att nog Falun skulle passa bättre med tanke på att idrottshögskolan ligger där samt Lugnet och lasarettet. Vi håller med.
Jag ska också få en första offert från Mauno i dag så vi har något att komma med för bank och näringsliv.

         Ma och jag har haft vårens första loppis men det var inte så lyckat. Dels var det vinterkallt och dels hade deras kommun stängt av vägen pga vatten läcka. Vi får väl försöka igen, men inte den här helgen då vi har ett födelsedagsbarn att ta hand om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar