torsdag 28 april 2011

Jag är ledsen att det inte blir mer skrivet här . Jag har haft  och har en jätteuppgift att göra och det är en Affärsplan som ska övertyga bla banken och en budget som även den ska godkännas av banken. Jag lovar att det inte är lätt. Jag frågar mig verkligen hur alla dessa invandrare bär sig åt för att klara all denna pappers exercis. Hade jag inte haft denna fantastiska dator så vete sjutton hur det hade gått. Det värsta är att jag tycker att det är ganska roligt. Det värsta tänker du kanske? Ja, därför att jag sitter alldeles för länge och håller på med uppgiften åt gången. Hjärnan tar stryk. Jag trodde faktiskt att jag var starkare än jag är. Nu har jag i alla fall kommit till insikt att jag måste ställa klockan och absolut inte jobba mer än max 2 timmar.
     Det var verkligen nödvändigt att få vara i stugan ett tag och sova i kapp lite. Jag sov säker 8 timmar / natt samt 3 timmar ute i solstolen. Helt underbart.
Här hemma är det samma sak igen. Jag kommer för sent i säng då jag inte känner mig trött och katterna stör otroigt på nätterna. På morgonen går det inte att sova för då går hjärnan på högvarv så uppstigning sker oftast kl 5 då guben går upp.
Nu ska jag strax ha ett Skype samtal med näringslivet Ä-dalen och diskutera budgeten. I går var vi och pratade med näringslivet Blg. Vi börjar dra öronen åt oss vad det gäller norra delen då företaget som vi var intresserade av att hyra in oss hos inte verkar vara så intresserade. Inte ett knäpp har vi hört därifrån. Men fula som vi är så ska vi ändå försöka utnyttja båda näringsliven, för alltid lär man sig nå´t.
Skype förresten, vilken underbar uppfinning. Man ringer gratis till alla som är med i Skype, man kan dela skärm så den andra ser vad man gör/menar. Har man dessutom en kamera i datorn så kan man titta på varandra under samtalets gång. Det är gratis även till andra sidan jordklotet. Fantastiskt!
Googla på Skype och gå med du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar