onsdag 13 april 2011

All vår början bliver svår sägs det och prövningarna är många. Nu har jag lyckats reta upp arbetsförmedlingen så jag ska komma dit på överlämnings möte på fredag den 15/4 kl 09.00.
Läkarbesök är bokat till måndag därefter för sjukintyg.
Men med älvdalens kommun har jag inte kommit någonstans än.
Alltså är det fortfarande frustrerade vibbar som utgår härifrån.
      Våren har i alla fall kommit med stormsteg. Isen på tjärnen är däremot väldigt seg och vill absolut inte ge sig i första taget. Måsarna har kommit och skriker i högan sky. En flock på säkert 50 bofinkar har varit här och ätit upp resterna från i vinter. Till och med staren och skettisarna är här. Vi har också lyckats slå i hjäl årets två första myggor.
          Jag kom före sandsopnings bilen i år och har nu putsat två fönster och satt upp fräscha gardiner. Sen blev det inget mer för kroppen tycker inte om mig när jag gör sådana lite större jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar