måndag 7 februari 2011

Nu börjar livet kännas lite spännande igen!
Arbetsförmedlingens passivitet har fått mig att börja fundera i banorna att starta eget. Jag har företags-iden klar, plats klar, leverantör nästan klar, lokal nja, bidrag 50% klart,bank nej. Ok det finns lite kvar att fundera på men tankarna snurrar dag som natt så,what ever.Det här kommer nog att bli "görbra"!! Det bästa är att jag lyckats få guben att också tända på iden. Jätteskönt att ha någon att vila pannan mot när den börjar bli alltför blodig.
Jag har nu varit utan telefon i 1 1/2 vecka pga ett leverantörsbyte som inte har gått som en dans. Jag har sagt upp 3 men det var inte helt enkelt det heller. De ville bryta direkt och jag om två veckor. Jag fick som jag ville. Frågade om jag fick låsa upp en av mobilerna när jag betalt avgiften. Nej, se det gick inte förrän i september när abonnemanget gått ut. Guben kollade sen och det går visst att låsa upp. Dagen kom för portering till C. Det gick inte, numret låst. Ok, väntade tills allt var betalt. Det gick inte,numret låst. Ringde upp 3. Du har inte sagt till att du vill fortsätta använda numret säger de. Det löste sig. Ringde C. Numret är klart att portera kan ni lösa det per telefon? Nej det går inte. Det måste gå genom den ni beställt portering från dvs Phonehouse. Ringde Phoneh. som ringde C. Jodå, det här ska  vi kunna lösa på telefon,säg åt kunden att ringa igen. Då orkade inte jag längre utan skickade in ett papper i stället. Få se vad nästa bud kan tänkas bli.
Trodde aldrig att det skulle kännas så tomt utan en telefon. Jag tycker inte att jag ringer särskilt mycket men det skulle jag tydligen ha gjort den här perioden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar