fredag 22 oktober 2010

Fy för bubblan! I morse var det 14,7 minusgrader. När solen så småningom gick upp kom det en frostdimma som vackert lade sig på alla träd och annat som kom i vägen. Sakta, sakta letade sig kvicksilvret upp mot behagligare temperaturer men det bidde inga plusgrader.
Jag tog en tre timmar lång promenad mitt på dagen. Det var inte meningen att det skulle bli så långt men min kropp gillade inte läget så jag orkade helt enkelt inte gå fortare. Normalt tar rundan 1 1/2- 2 timmar. Jag stötte på några renkor med kalvar och en och annan brunstig sarv i släptåg. Jag stötte också på en flock fåglar som var lite för långt bort för att kunna identifieras på näbben. Det var endera korsnäbb eller tallbit. Färgen var rödaktig på hela framsidan.
Annars har jag bara suttit hemma och eldat och läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar