onsdag 20 oktober 2010


En strålande vacker vinterdag. I morse var det 7,5 minusgrader. Jag var ner på byn och handlade lite mat och så skulle jag köpa en stor burk att ha kottar och ljusslinga i. Burkarna kostade från 80kr och uppåt så det fick vara. Jag var in på ett loppis i stället och där stod den, en vanlig långsmal glasburk helt perfekt för ändamålet och priset 20kr överkomligt.( Det blev snyggt. )




Hemma igen gjode jag en fågelmatare för små frön av en mjölkförpackning och satte den i en bur så inte "skrikorna" kommer åt den. Satte också upp lite svålar åt hacke och gröngölingen. Den senare kom omedelbart och parkerade sig på trädet, övriga fåglar har inte en chans. Jag "knöt" in svålarna med hönsnät samt spikade fast dem, vis av erfarenhet av skrikor och skator.
Det lyckades med lite bilder men det har tagit nästan en timme så det blir nog inga flera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar