onsdag 15 februari 2012

Det är bedrövligt vad jag är dålig på att skriva här inne. Det verkar nästan som om det måste till ett schema läggande även för detta.
Jag har nu efter alla dessa år jag gått sjukskriven (sedan 2003) fått sjukersättning eller som det hette förut sjuk-pension. Visserligen ska den omprövas efter tre år men där arbetar ju tiden för en gångs skull för mig. Om nu inte regeringen sabbar allt.
Det har varit och är väldigt svårt att ta till sig att jag nu är "fri". Glädjen har inte infunnit sig men jag har fått tillbaka lite av min energi. Beror det på det eller våren? Det är lite svårt att veta.

Vi håller fortfarande på att leta hus och nästa gång för visning är den 23/2. Det är i Åselby så vi hoppas väldigt mycket på att vi ska lyckas den här gången. Även om det ska få lov att bli ett bankbyte. Länsförsäkringar har börjat krångla och vill se pengar på kontot innan det blir något lån. I värsta fall får vi väl sälja och ta en hyresrätt först men det vill jag slippa, mest pga katterna. Det blir säkert väldigt jobbigt för dem ändå att flytta.
Guben har heller inte fått något jobb än trots ett ganska intensivt letande och ringande. Någon som har ett konstruktivt förslag?????

Någon tid har jag heller inte fått ännu för operation av mina axlar men att det ska ske i Örebro är vi överens om.
Jag har inte kunnat virka på jätte-länge så det suger i fingrarna.
Snart är det dags att försöka sälja päronas husvagn igen. Det ska bli intressant. Jag har faktiskt haft ute alla våra böcker till försäljning på Blocket men det är ingen som är intresserad. Det blir väl att jag får försöka sälja dem på loppis i stället. Det är säkert 15 banankartonger med böcker i nästan nyskick men vad hjälper det när folk inte läser längre eller måste ha nya? Eller kan det vara så att folk har blivit medvetna om att det finns ett bibliotek där man kan låna gratis! Hur som så svider det i tarmen att sälja men har man inte plats så har man inte. Tyvärr har jag inte läst en bråkdel av alla dem som guben har.

Kattena har det lugn och skönt, ligger mesta tiden och sover. Det är för kallt , för snöigt, för blåsigt eller något annat för. Vaccinerade blev de här i förra veckan också så nu klarar de sig i tre år igen.. Fia är satt på bantning eller rättare sagt båda är satta på samma foder men det är ett foder baserat på GI så Tim som redan är ok ska inte gå ner i vikt, bara den som har ett överflöd.

Nog för idag. Vi hörs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar